Equipe Editorial
Marcelo Almeida Bairral, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, Brasil
Alexandre Rodrigues de Assis, Instituto de Educação Rangel Pestana – Nova Iguaçu, Brasil
Dora Soraia Kindel, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, Brasil
Marcelo Almeida Bairral, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, Brasil
Rosana de Oliveira, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Brasil
Wagner da Silveira Marques, Universidade Candido Mendes, Brasil
Adair Nacarato, USF, Brasil
Alejandro Santiago González-Martin, Universidade de Montreal, Canadá
Alessandro Ribeiro, Universidade Federal do ABC, Brasil
Ana Lúcia Vaz da Silva, Colégio Pedro II, Brasil
Ana Maria Kaleff, UFF, Brasil
Andreia Carvalho Maciel Barbosa, Colégio Pedro II e UERJ, Brasil
Andreia Pereira de Oliveira, Universidade Estadual de Feira de Santana, Brasil
Arthur B. Powell, Rutgers University, EUA
Carlos Eduardo Ferreira Monteiro, Universidade Federal de Pernambuco, Brasil
Flávia dos Santos Soares, FE/UFF, Brasil
Gilda Helena Bernardino de Campos, PUC-Rio, Brasil
Helena Noronha Cury, UNIFRA, Brasil
Janete Bolite Frant, UFRJ/RJ, Brasil
Joaquin Giménez, Universidade de Barcelona, Espanha
Jonei Cerqueira Barbosa, UFBA, Brasil
Leonor Santos, Universidade de Lisboa, Portugal
Maria Alice Veiga Ferreira de Souza, Instituto Federal do Espírito Santo - IFES, Brasil
Maria Celia Leme da Silva, UNIFESP, Brasil
Maria de Lourdes Rangel Tura, UERJ, Brasil
Maria Queiroga Amoroso Anastácio, UFJF, Brasil
Maria Tereza Soares Carneiro, UFPR, Brasil
Maurício Rosa, UFRGS, Brasil
Mercedes Carvalho, Universidade Federal de Alagoas, Brasil
Monica Rabello, Universidade Estácio de Sá, Brasil
Nilce de Fátima Scheffer, UFFS, Brasil
Norma Suely Gomes Allevato, Universidade Cruzeiro do Sul, Brasil
Paola Sztajn, Universidade da Carolina do Norte, EUA
Pedro Franco Sá, UEPA/UNAMA, Brasil
Rúbia Barcelos Amaral, UNESP/Rio Claro, Brasil
Sandra Aparecida Fraga Silva, Instituto Federal do Espírito Santo IFES, Brasil
Solange Hassan Ahmad Ali Fernandes, UNIAN/SP, Brasil
Vânia Maria Santos-Wagner, UFRJ e UFES, Brasil
Victor Giraldo, UFRJ, Brasil
Wanderley Rezende, IME/UFF, Brasil
Wellerson Quintaneiro Silva, CEFET-RJ, Brasil
Estela Kaufman Fainguelernt
Maria Laura Mousinho Leite Lopes
Moema Sá Carvalho
Romulo Campos Lins
Alexandre Rodrigues de Assis, Instituto de Educação Rangel Pestana – Nova Iguaçu, Brasil
Marcelo Almeida Bairral, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro, Brasil
Wagner da Silveira Marques, Universidade Candido Mendes, Brasil