The reverse of evidence

research and educational policy in times of denialism

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29404/rtps-v9i14.1077

Keywords:

educação, Políticas públicas, Negacionismo, EBE, Educação Baseada em Evidências, Produção ciêntifica

Abstract

Review of the book "O avesso das evidências: pesquisa e política educacional em tempos de negacionismo", written by Lalo Watanabe Minto, published by Editora Lutas Anticapital, in 2023.

Author Biography

Izabela Rodrigues Costa, Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ), Brazil

She holds a degree in Pedagogy from the Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ), where she completed her Master's Degree in Education in the Postgraduate Program in Education, Contemporary Contexts and Popular Demands (PPGEduc). She is a CNPq Social Demand Scholarship holder. She is a member of the Research Group on Work, Politics and Society (GTPS).

References

Minto, Lalo Watanabe. O avesso das evidências: pesquisa e política educacional em tempos de negacionismo / Lalo Watanabe Minto. – Marília: Lutas Anticapital, 2023. 149 p.

Published

2024-12-31

How to Cite

Costa, I. R. da. (2024). The reverse of evidence: research and educational policy in times of denialism. RTPS - Revista Trabalho, Política E Sociedade, 9(14), e–1077. https://doi.org/10.29404/rtps-v9i14.1077